Jak powstała dobra reklama?

Dobra reklama jest obecna teraz wszędzie. Spotykamy ją w prasie, telewizji, radio, internecie. Przemawia do nas z bilbordów, afiszy, plakatów. Trafia do naszych skrzynek mailowych i skrzynek pocztowych. Tak bardzo się do niej przyzwyczailiśmy, że czasami nie dostrzegamy jej istnienia.

Dobra reklama pomoże nam się wybić.

reklama na ołowkiCzasami nas tylko irytuje, kiedy w przerwie ulubionego serialu lub filmu zbyt długo czekamy na wznowienie emisji. Można zadać sobie pytanie, kiedy dobra reklama się narodziła. O jej powstaniu zadecydował rynek potrzeb. Już na starożytnych targach sprzedawcy przekrzykiwali się namawiając do skorzystania z ich usług. Bardzo ważnym momentem w rozwoju reklamy było wynalezieniu druku przez Gutenberga. Najpierw powstawały reklamy na pojedynczych kartkach, potem zamieszczano je w czasopismach. Kolejnym kamieniem milowym, które przekroczyła reklama w Łodzi zawdzięczamy telewizji. W roku 1942 w Stanach Zjednoczonych wyemitowano pierwszą reklamę telewizyjną. Reklamodawcy szybko spostrzegli jak wielkie daje ona możliwości. W krótkim czasie dociera do milionów odbiorców, a jej siła rażenia jest godna podziwu. Lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku to czas, kiedy do gry wchodzi agencja reklamowa. W każdym kraju takich agencji jest tysiące. Mniejsze i większe – mają za zadanie sprzedać dany produkt lub usługi.

Czasami dysponują naprawdę potężnymi pieniędzmi na reklamę, dzięki czemu mogą budować markę danego produktu. Przeprowadzone badania potwierdzają bowiem, że dobra reklama jest potężną bronią i ludzie świadomi lub podświadomie wybierają produkt, o którym wcześniej słyszeli.

Top